Wywiad z Kaerzetem i Magierem



Zapraszam do przeczytania wywiadu z Kaerzetem i Magierem, którzy w maju tego roku opublikowali swą płytę pt.: „Na poważnie”.

Na początku chciałbym się dowiedzieć, co Was skłoniło do zrobienia wspólnego projektu?

Kaerzet: Znamy się już kilka lat, jesteśmy z tego samego osiedla, ja nagrywałem wcześniej, Magier zaczął się rozwijać, robić swoje projekty, powstały chyba dwa wspólne kawałki i stwierdziliśmy, że nagramy wspólnie krótki projekt, który się przerodził w pełną płytę.

Magier: Może zacznę od początku. Nagrywać zacząłem w sumie właśnie dzięki Kaerzetowi;) dzięki Krzysiu heh, po pewnym czasie padła propozycja jednego czy dwóch wspólnych kawałków, z czego jeden z nich w wersji lekko odświeżonej znajduje się właśnie na płycie. No i generalnie tak od rozmowy do rozmowy doszliśmy do wniosku, że fajnie by było coś niedużego nagrać razem. Początkowo miała to być EP, ale z czasem postanowiliśmy nie zamykać się w przedziale EP tylko po prostu czas miał pokazać ile tego będzie. No i tak też powstała cała płyta;)

Płyta, jak sama nazwa wskazuje, utrzymana jest w przeważającej części w refleksyjnym klimacie. Czemu zdecydowaliście się, by tak właśnie wyglądała?

Kaerzet: Ja zawsze wolałem stawiać na przekaz w tekstach i chciałem w jakiś sposób dawać słuchaczom do myślenia, dlatego fajnie było zrobić taki projekt tym bardziej, że dzisiaj raperzy z podziemia chcą być bardzo luźni, więc my chcieliśmy być poważni :D co nie znaczy że nie potrafimy działać w innym klimacie :)

Magier: Wiesz co, ze mną było od początku nagrywek tak, że pisałem teksty refleksyjne. Wiesz, moim zdaniem, jeśli człowieka gryzą jakieś tam problemy świata, patologia, alkoholizm czy inne tego typu to stara się wyrzucić to na kartkę. I tak też było z tą płytą, siedziało nam to w głowach, więc czemu byśmy mieli tego nie nagrać. Na dzień dzisiejszy, w głowach naszych mamy parę wesołych aspektów także powinno być wesoło niebawem;) co nie zmienia faktu, że przemyśleń w tekstach nie będzie;)

Dlaczego na płycie „Na poważnie” zabrakło gościnnych występów innych bełchatowskich raperów, np. zespołu ODR Squad?

Kaerzet: Płyta miała taki klimat, w którym niekoniecznie by się chłopaki z ODR sprawdzili, ale powstają wspólne nagrania z nimi, poza tym spory chaos towarzyszył powstawaniu tej płyty, więc może też dlatego tych featuringów zabrakło.

Magier: Ciężko bynajmniej mi odpowiedzieć na to pytanie. Znamy się z chłopaki z ODR Squad już jakiś czas, to co robią, robią dobrze, nawet bardzo, aczkolwiek może nie do końca pasowaliby do tego typu płyty, jeśli chodzi o tematykę i klimat, ale tak jak wspomniał Kaerzet, powstają wspólne nagrania, które na pewno usłyszycie;)

Skoro jesteśmy już przy gościach, to czy moglibyście powiedzieć parę słów na temat Hazeta i Beu? Kim są i czemu właśnie oni znaleźli się na Waszym albumie?

Kaerzet: Tu wypowie się Magier ja nie mam wiedzy na ten temat :D

Magier: Wiesz co, Hazeta i Beua zapraszałem ja na płytę, z dwóch względów. Podobało i podoba mi się nadal to, co chłopaki prezentują sobą, a po za tym pomyślałem, że to może dobrze wpłynie na materiał, gdy będzie na niej ktoś z poza Bełchatowa. No i to chyba było by na tyle;)

Warstwa muzyczna albumu to głównie zasługa Kłysa. Czy nie braliście pod uwagę możliwości, by skorzystać także z usług innych producentów?

Kaerzet: Faktem jest że wole nagrywać kawałki pod bity ludzi których znam osobiście, a osobiście znam niewielu, gdyż mało mamy producentów w Bełchatowie, ogólnie większość bitów Kłysa pasuje idealnie pod taki klimat jaki ma płyta, pracujemy z innymi okazyjnie, ale głównym producentem z którym najlepiej się rozumiem i zawsze dostaje od niego to, co potrzebuje jest Kłysu i tu wielki szacunek dla niego.

Magier: Wiesz co, ja bynajmniej Kłysa od początku kojarzyłem z produkcji takich właśnie refleksyjnych. Po za tym dobrze się dogadywaliśmy, sam Kłysu nie miał wątpliwości czy też przeciwwskazań, co do tej kwestii, dlatego to też on zajął się produkcją muzyczną. A czy braliśmy pod uwagę innych producentów? Może nie, że nie braliśmy, tylko po prostu Kłysu był w wprowadzony w temat płyty od samego początku, poza tym swoje produkcje podsyłał nam szybko i sprawnie, co za tym szło to to że mogliśmy szybko nagrywać to co nasze;)

Czy i ewentualnie, kiedy Wasza płyta ukaże się na fizycznym nośniku? Ile będzie kosztować, jak będzie wydana, w jakim nakładzie i co najważniejsze, gdzie będzie można ją nabyć?

Kaerzet: Płyta wydana będzie w postaci digipacka, koszt to 10 zł, a nabyć ją można kontaktując się z którymś z nas, najlepiej mailowo (krzwts@wp.pl), nakład niewielki, dlatego że puszczamy to darmowo w Internet, więc niestety ludzie wolą pieniędzy nie wydawać.

Magier: Będzie w wersji fizycznej, tak jak napisał wyżej Kaerzet, cena podana, gdzie pisać też wiadomo, chyba że wolicie mojego maila ;) (magierek332@tlen.pl) heh, chyba w okolicach 10 czerwca powinniśmy otrzymać płyty, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiemy.

Czy macie w planach zrealizować jakiś videoclip promujący album „Na poważnie”?

Kaerzet: Teledysk jest w planach, ale myślę, że to przy następnym projekcie, ta płyta videoclipu się nie doczeka.

Magier: Szczerze, ja sam nie wiem;) coś mi się obiło kiedyś o uszy, ale jak to tam wyjdzie tego nie wiem.

Na jakich płytach w najbliższym czasie będzie można Was usłyszeć?

Kaerzet: Ja organizuje mixtape BTW Podziemia, czyli bełchatowskiej sceny rapowej, gdzie będzie można usłyszeć nas i mam nadzieję jak największą ilość raperów z naszego miasta, oprócz tego już od dłuższego czasu nagrywam solowy album, na który nie mam pojęcia ile trzeba czekać. No i w wakacje ujrzy światło dzienne projekt, o którym głośno mówić nie mogę:)

Magier: Na pewno będzie można mój koślawy wokal usłyszeć na mixtape BTW Podziemia, którego organizatorem jest Kaerzet. W drodze jest też pojedynczy kawałek z Harym i AMB, kiedy ujrzy światło dzienne, tego nie wiem jeszcze dokładnie, ale w drodze już jest. Po za tym coś ptaszki ćwierkały, o jakiś dwóch materiałach, o których mówić niestety nie będę ;)

Planujecie koncerty promujące Wasz krążek? Jeśli tak, to kiedy i gdzie będzie można posłuchać Was na żywo?

Kaerzet: Z tymi koncertami to jest ciężko i trudno je zapowiadać, jak ktoś śledzi chociaż trochę to co się dzieje na scenie w tym mieście to na pewno się dowie o koncertach aczkolwiek ich częstotliwość pozostawia wiele do życzenia.

Magier: Jeśli chodzi o koncerty jestem laikiem. Ale jak to mówią, zawsze jest ten pierwszy raz, we wszystkim;) także sądzę że coś tam powinno się odbyć, ale kiedy i gdzie, tego nie wiem ani ja, ani Kaerzet, ani nawet sam Nostradamus ;)

Czy można oczekiwać Waszej kolejnej wspólnej płyty, czy „Na poważnie” było tylko jednorazowym przedsięwzięciem?

Kaerzet: Na razie możemy powiedzieć tyle, że powstanie kolejna płyta wspólna i będzie to zmiana klimatu o 180 stopni. Żeby nie było że mamy tylko smutny rap :D

Magier: Plany są, chęci są, więc coś się urodzi;) tyle, że tym razem będzie to świat widziany przez różowe okularki;)

Kaerzet, czy jest szansa na następną płytę Sentenzu, czy to już zamknięty etap Twojej twórczości?

Kaerzet: Bardzo bym chciał, żeby to kiedykolwiek się powtórzyło aczkolwiek tak się potoczyło w życiu, że jest to mało prawdopodobne, mimo to wciąż w to wierze i pewny jestem, że jeśli już taka płyta by powstała to będzie nie do przebicia:)

Magier, oprócz rapowania zajmujesz się produkcją muzyczną, a także robieniem blendów. Czy w związku z tym można spodziewać się od Ciebie jakiegoś mixtape’u?

Magier: Wiesz co, ze mnie jest raczej taki producent zajawkowicz;) czysta zajawka. Od czasu do czasu zrobię jakiś tam przeciętny podkładzik, ale trzeba dodać że ten czas od do jest naprawdę długi, także mnie jako producenta trzeba brać z przymrużeniem oka;) Co do blendów tudzież remixów, cóż mogę powiedzieć, blendy robiłem też z czystej jakiejś tam zajawki, czasami z nudów. Remixy robiłem gdy miałem jakąś fajną acapelle i chęci by zrobić jakiś bit w klimacie :D. Także podsumowując, jeśli chodzi o jakiejś mixtape’y z blendami to raczej nie będzie takiego czegoś. A jeśli chodzi o jakiś materiał z bitami, no to cóż, Noonem nie jestem, więc tego raczej też nie będzie;)

Może jakieś parę słów od siebie na zakończenie?

Kaerzet: Dzięki za wywiad, wielkie pozdrowienia dla wszystkich bliskich i wszystkich ludzi w tym klimacie. BTW Podziemie na zawsze! Pokój

Magier: Wielkie dzięki za wywiad, pozdro wszystkim tym, którzy byli, są i będą. Peace! BTW!

Wywiad przeprowadził:
Rafał Lewandowski
www.rafal-lewandowski.blogspot.com




2 komentarze: